Conceptul Plus-Size asupra Masinii


Farmecul estetic al jantelor si anvelopelor mai mari este de necontestat, dar ce se poate spune despre presupusele beneficii de performanta? In general, fie ca vorbim de jante din aliaj sau jante din otel cresterea in dimensiune va atrage dupa sine si o greutatea suplimentara care va impiedica in mod sigur performanta. Conceptul de plus-size functioneaza astfel: pe masura ce roata devine mai mare in diametru, dimensiunea peretelui lateral al anvelopei trebuie sa se micsoreze pentru a mentine diametrul de ansamblu al rotii. Mentinerea diametrului total aproximativ la fel este esentiala pentru a putea schimba vitezele in acelasi fel si pentru a avea un vitezometru exact, precum si pentru a se asigura ca jantele si anvelopele se potrivesc in interiorul aripilor. Cel mai important de tinut minte este ca odata ce anvelopa si janta devin mai grele accelerarea de la 0 la 100 km/h si economia de combustibil sufera enorm. 


Acest efect se va remarca chiar si marind de la 15 inci la cele de 16 inci. Punctele ce se pot imbunatati in urma schimbarii marimii se pot observa la aderenta, performata la franare, comfortul la condus si felul in care masina va manevra prin serpentine. De asemenea trebuie specificat ca desi trecerea la jante de 19 inci vor face orice maina sa arate mult mai bine acestea in primul rand se gasesc mult mai greu in comert iar pretul este unul destul de piperat pentru cei de rand. Trebuie retinut insa ca marirea jantei chiar si cu o masura va afecta performanta masinii, desigur in functie si de calitatea anvelopei folosite. Astfel cei care se pot obisnui cu un consum de carburant mai mare si o acceleratie mai inceata in schimbul unei distante de franare mai mici si o aderenta crescuta vor considera aceasta modificare un succes.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu