Lectie de Fotografie


M-am apucat de un surs de fotografie pentru ca nu stiam sa umblu foarte bine cu aparatul meu de fotografiat. Am inceput cursurile luni si astazi, miercuri a lipsit domnul profesor, fiind inlocuit de un fotograf profesionist. Dupa ce mi-am manifestat incantarea ca stiu pe dinafara ce fac butoanele A si S (S e responsabil cu prioritatea de miscare) mi-a taiat elanul, spunand sa uit de ele!? M e baza, pe el sa ma focusez! M de la Macho! Da, am inteles, cu o umbra de resemnare, ca atat mi-a fost, sunt condamnat la poze ca cel de mai sus! Inchid acolada si-mi sterg o lacrima. Stiu sa realizez o fotografie romantica! De-aia cu o lumina difuza venind din lateral, de undeva. Stiu si de ce iese prea luminoasa ori prea intunecata! Pentru ca se face masurarea luminii gresit! E nevoie de blitz si de reglarea nivelului acestuia la un -2 (flash compensation). Nu indraznesc sa demonstrez acum, stau prost cu moralul, am jucat tontoroiul pe el, in vreo doua excese de zel si incredere! Am avut ca tema fotografierea a trei obiecte in profunzime, cu diafragma deschisa, focalizandu-le pe fiecare in parte, pe rand. Cea de-a patra fotografie trebuia sa le prezinte pe toate trei obiectele clare, deci a fost nevoie sa inchid diafragma. Logic, inchizand diafragma, a crescut timpul de expunere. Logic, crescand timpul de expunere, pozele au fost miscate, ca nu m-am gandit sa pun aparatul pe masa (nu am trepied). Logic, dupa jumatate de ora, faceam spume si-n cap. Cand era sa crap si alta nu, mi-a traznit ideea mareata de-a folosi blitzul! L-am pus si pe -3, sa fie mai artistic, pentru ultima imagine! Si-am facut pozele, din nou, cu blitz, fara discriminari! Asta a fost tot, cred ca dupa 3 lectii de fotografie stiu sa operez un DSLR basic si sincer, doar de lucrul asta aveam nevoie momentan.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu